måndag 6 februari 2012

Jag har ett "dagisbarn"!

I fredags gjorde vi sista dagen på inskolningen. Det blev en lång inskolning på totalt 7 dagar och allt gick verkligen jättebra och enligt plan. Första veckan (tisdag-torsdag) var jag och Ludvig där tillsammans i 1,5 timme per dag. I tisdags var vi där tillsammans i 2,5 timmar och åt dessutom lunch med övriga barn, föräldrar och pedagoger. I onsdags var han ensam (eller ja, utan mig...) där i 1,5 timme, i torsdags i 2,5 timmar (åt lunch) och i fredags 4,5 timmar (lunch och sovvila).

Han verkar trivas hur bra som helst, när jag lämnar på morgonen får jag en puss och en liten vinkning, sen är han i full gång med att leka med sina favoritkompisar. Pedagogerna bara skrattar åt hur lätt han är och säger att han är oerhört social och initierar ofta lek med de andra barnen, kanske mer än vad som är normalt i hans ålder. Så ja, all in all - förskola är toppen! Även om det inte känns helt naturligt att lämna bort sitt barn om jag ska vara ärlig, men 15 timmar i veckan får väl ses som det bästa av två världar antar jag.

5 kommentarer:

Linn sa...

Va skönt att det gått bra! Hoppas att han ska fortsätta trivas. :)

Angelica sa...

Ja, jätteskönt! Det hoppas jag också, men så länge det finns barn att leka med så tror jag inte det ska vara några problem :-)

Rebecca sa...

Vilken dröminskolning ni verkar ha haft, hoppas det gick lika bra idag!

Therese sa...

Toppen att allt går så bra, var aldrig orolig. Ses på torsdag. Kram

Mallis sa...

Allt låter toppen! Det är så skönt när allt går bra.

Vi har inte haft ett enda problem ännu och Marlon är alltid lika glad och jag får en kram och en puss när jag går.

Ludvig verkar tycka om förskolan lika mycket han. Och visst är det det bästa av två världar. På förskolan får de hur mycket stimulans som helst och lär sig massor av viktiga saker. Men lagom är bäst och 15 timmar i veckan är kanon. Marlon snittar 18 timmar och det är jag glad för.

De är ju så små fortfarande.

Kram