tisdag 15 juni 2010

Morgontrött bebis

Igår flyttade vi in i en stuga på Eklundsnäs Camping eftersom lägenheten skulle flyttstädas och sen vara tom till överlåtelsen idag. Rätt mysigt ändå, jag som älskar att bo på camping (och faktiskt har gjort det, på riktigt riktigt alltså), men inte helt lätt med en liten bebis och två katter. För mig och Ludvig var det som tur var bara en natt i stuga som gällde, idag åker vi vidare till mamma (eller mormor som hon numera kallas rätt ofta).

Jag vill inte vakna...

...och jag vill inte vara med på bild!

Mammas sovsäck är mysig.

Först ska vi dock åka till mäklaren och fixa överlåtelsen av lägenheten. Sen är alltså vår lägenhet inte vår längre, vi är fria att flytta och göra något annat med pengarna. Men lite vemodigt känns det allt, och framför allt kändes det vemodigt igår, då jag lämnade lägenheten för sista gången. Mest kommer jag sakna balkongen, helt klart.

Nu blir det operation väcka bebis. En bebis som sover så sött i mammas sovsäck och inte alls verkar ha några planer på att vakna. Känns inte helt schysst, men pappan kommer och hämtar oss om en halvtimme...

Inga kommentarer: