torsdag 25 augusti 2011

Fullt upp

Det har hänt saker de senaste dagarna vill jag lova, därför har det varit tyst här på bloggen. Fast å andra sidan vet jag inte om någon märkt det.

Hur som helst, i måndags kom make och son äntligen hem. Jag har inte nämnt det, men förra onsdagen åkte de till Göteborg utan mig och var alltså borta tills i måndags. Jag. Höll. På. Att. Dö. Jag som inte varit ifrån Ludvig mycket längre än ett dygn i sträck sen han föddes, jag saknade honom så det gjorde ont. När de gick igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen när de skulle åka kändes det som att nånting inom mig gick sönder och jag grät faktiskt en liten skvätt när jag gick ut från terminalen. När jag sen pratade med Ludvig i telefonen i söndags var det inte långt ifrån att jag satte mig på ett plan ner dit. Han sa ingenting, men gick nöjt omkring med telefonen medan jag skötte snacket. När sen pappan tog telefonen ifrån honom blev han jätteledsen och skrek "Maaaammmmaaaaa!". Urk, då mådde jag inte bra.

Det var dock inte bara pest att vara ensam ska jag erkänna. Det var rätt skönt att göra vad man ville, när man ville och att få sova ut ordentligt. Dessutom var jag på kräftskiva med goda vänner och fick massor gjort här hemma. Inget ont som inte har något gott med sig? Men nu får de allt hålla sig på hemmaplan.

I tisdags drog budgivningen på ett hus vi kikat på igång. Den blev lång och seg, men till slut stod vi ändå som vinnare! På tisdag ska vi skriva kontrakt och den sista september får vi tillträde till huset. Det känns helt fantastiskt och vi kan knappt vänta, trots att vi just flyttat.

Imorgon kommer det upp bilder på huset här!

Just det, cykelpremiär har vi ju hunnit med också, det ska jag också lägga upp bilder på.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå vi märker när det är tyst på bloggen :). Grattis igen.

Puss puss/M

Anonym sa...

Va roligt! Grattis till huset! Det ska bli jättekul att se bilder!

Anna