fredag 19 augusti 2011

Juli del 2

Andra halvan av juli spenderade vi lite överallt i Sverige - vi åkte på roadtrip! Först åkte vi till min mormor och morfar där vi var i en vecka. Fem barn (varav tre under två år) och sju vuxna = bäddat för kaos. Mysigt förstås eftersom jag älskar att umgås med min familj, men vi var rätt trötta och tacksamma när vi åkte vidare. Synd att vi inte träffas oftare, i mindre klungor.

Vi fortsatte alltså vidare, ner genom Dalarna där vi hälsade på min pappa, styvmor och lillebror, bodde på hotell och tog en fika med fina Sandra och Molly. Jag och Sandra har "känt" varandra (via nätet) i två år snart och Molly är född fem dagar efter Ludvig, så det var jätteskoj att ses! Halvt omöjligt att ta kort på dem båda dock (så Sandra, om du fick bättre bilder än vi fick - vilket jag tror - då kan du väl skicka någon bild till mig?). Efter fika och lite shopping åkte vi vidare ner till Norrtälje där vi spenderade en vecka med mamma/mormor, Lisa och massa annat härligt folk. Vi besökte Skansen, lämnade Ludvig med mormor och åkte in till Stockholm för en trevlig middag med goda vänner, hängde med Ludvigs morfar, gick ut och åt på tumanhand och sista kvällen tog mamma med mig ut på krogen för en riktigt kul kväll! Mådde dock inte så bra dagen efter, då vi skulle åka hela långa vägen hem... Först när vi kom till Övik (dvs efter ungefär två tredjedelar av resan) vågade maken låta mig köra.

 På vägen neråt stannade vi på en rastplats, mycket spännande.

 Vaddå, ska jag inte vara här?

 Att få fyra av fem barn på bild var ett nästintill omöjligt uppdrag faktiskt...

 Plocka grus, plocka jordgubbar. Ludvig hade det himla bra på semestern.

 Lite bad i kusinernas pool blev det också, dock fick Ludvig bada ensam. Emilia tyckte nog det var för kallt, och Alicia är inte alls särskilt förtjust i Ludvig.

 Men Ludvig är väldigt förtjust i Alicia och ville vara nära henne mest hela tiden. Inte så uppskattat...

 Julia vågade dock bada med Ludvig. Eller åtminstone doppa sina små fossingar.

 I sjön var det för kallt enligt barnen.

 Finingar!

 Ludvig och gammelmormor trivdes mycket bra ihop.

 Molly och Ludvig på Wayne's.

 Hej kompis!

 Det slutade med att Ludvig käkade upp Mollys pannkakor...

 Skansen besöktes som sagt.

 Och Ludvig promenerade och utforskade fontäner med morfar.

 Picknick i det gröna hann vi med också!

Och ett besök hos familjen Åström/Smedman i Sundsvall. Simon är en riktigt glad prick!

Vi hade en riktigt bra semester och njöt av sol, värme och umgänge. Men jag lovar er, det var riktigt skönt att komma hem också. Det första Ludvig gjorde när vi kom innanför dörren (trots att det var mitt i natten och han var supertrött) var att mysa med Tyson. Han hade nog saknat honom jättemycket.

P.S. Om det nu är någon som börjar oroa sig för att Ludvig fått för mycket stark sol på sig när han badat med bara badbyxor så kan jag säga att vi dagtid kört bad i skugga (och insmord förstås) och i solen på sen eftermiddag/kväll (fortfarande väl insmord förstås). Så nu vet ni det. Inga brännskador eller för mycket tid i starkt solljus.

4 kommentarer:

Therese sa...

Vilken underbar sommar ni haft!

Angelica sa...

Therese: Ja, den har verkligen varit underbar!

Sandra - mamma till Molly sa...

Jag har en del bilder på våra små charmtroll! :D Men jag måste leta reda på dem på hårddisken. Min dator havererade strax efter att jag fört över alla bilder från sommaren innan jag hunnit säkerhetskopierat över dem till den externa hårddisken. Jag brukar alltid göra det på en gång men varför jag inte gjorde det nu vet jag inte och nu har jag ju verkligen lärt med den hårda vägen! Som tur är så kunde allt räddas men ligger hullerombuller. När tid finns ska jag leta reda på dem och skicka till dig! :)

Angelica sa...

Sandra: Ingen panik, jag vet hur svårt det är att hinna med allt! :-)