måndag 8 november 2010

Vi har fått en award!



Än en gång har Sandra skickat en award vår väg, tack så jättemycket! Kul att det finns personer som uppskattar vår (min och Ludvigs, pappan lämnas utanför tills han faktiskt skriver ett inlägg) blogg.

Awarden innebär att jag ska ge den till sju andra bloggare, vars bloggar jag gillar förstås, samt skriva sju saker om mig själv.

Sju saker om mig, som du kanske redan visste. Eller kanske inte?

  • Jag har aldrig varit särskilt förtjust i barn. Men så kom kusinen Emilia. Och sen Emilias lillasyster Alicia. Och så Ludvig. The rest is history.
  • Frukosten är enligt mig den bästa måltiden på hela dagen. Fast helst helgfrukostarna då. Hos mamma. Maken verkar inte ha fattat vad en bra helgfrukost innebär.
  • Jag är en social ensamvarg. Jag gillar att vara ensam och det stör mig normalt sett inte att vara ensam, men samtidigt vill jag gärna ha människor omkring mig och gillar att prata. Mycket.
  • Jag har tre bästa kompisar. De heter Veronica, Karin och Katarzyna. Eller mamma, mormor och moster. De är mina klippor!
  • Jag längtar så mycket efter ett hus så att det ibland är det enda jag kan tänka på.
  • En del av mig saknar att bo i Södertälje. Eller snarare, jag saknar delar av att bo där. Som att kunna träffa mamma oftare, umgås med Lotta och att det är så lätt att ta sig överallt med kollektivtrafik. Hmm, utom på vintern då...
  • Jag hoppas att Ludvig får syskon i framtiden. Gärna ett, och kanske till och med två.
Eftersom att det är Ludvigs blogg också verkar det inte mer än rätt att slänga in sju mer eller mindre intressanta fakta om honom också. Han är i alla fall intressantare än mig, any day of the week. Fast nu kom jag på att Ludvig blir sex månader nästa vecka, så jag sparar alla intressanta fakta tills dess istället.

Hmm, sju bloggar var det också. Jag tänker göra ett experiment och se vilka av de jag nominerar som läser min blogg också. Jag tänker inte meddela personerna att de har fått en award, utan ser de det här inlägget så vet de.

  • Elin skriver bl a (mest) om livet som mamma till underbart söta tjejen Elsa. Läser bloggen dagligen och är mer eller mindre addicted...
  • ...precis som jag är av Rebeccas blogg. Rebecca skriver om mammalivet, sin son Isak, kost (främst bebiskost just nu) och en del annat. Love it!
  • Ina och jag har följt varandra sedan vi började planera våra bröllop, för en halv evighet sen. Hon tar superfina bilder på sin omgivning och sin familj - och inte att förglömma: sötkatten Shiva - och bloggar om allt mellan himmel och jord. Fast mest om dottern Elise. Såklart.
  • Anja är en annan tjej som jag "känt" sedan bröllopsplaneringen. Helt fantastiskt rolig och tokig kvinna som man egentligen aldrig vet vad hon ska göra i olika situationer. Alltid överraskande!
  • Hanna är mamma till söt-Frans och bloggar såklart en hel del om honom och mammalivet. Tänk att vi "känt" varandra i över ett år nu!
  • Sandra har jag känt sedan hon var en tvärhand hög. Eller ännu längre. Hon pluggar nu i Örebro och skriver om allt man kan tänka sig. Verkligen. Och alltid med en perfekt blandning av allvar och humor.
  • Linnea bor i USA, närmare bestämt i Alabama, tillsammans med sin man Casey och underbart söta ridgebacken Nala. Hon skriver med en stor portion humor, varesig det är avsiktligt eller ej, om kulturkrockar, träning och livet som utlandssvensk. Bland annat.
Jag hade kunnat välja ännu fler, men nu var det sju som gällde. Nästa gång, om det blir någon "nästa gång", får jag ta sju andra helt enkelt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att jag får vara en av dina bästa kompisar. Vilka mysiga bloggvänner du verkar ha.
Fråga Lasse ifrån mig, varför han inte bloggar idag? Är det luften, lugn eller något annat, som har drabbat honom sedan ni kom tillbaka till härliga Norrland Jag saknar det.

Kram till er/mom

Rebecca sa...

Åh tack tack tack! Så gullig du är!

Nu har jag läst dina erfarenheter av Lindex också (hade missat det av någon anledning?), skönt att det inte bara är jag som tycker storlekarna är för små! Har mailat nu, ska bli intressant att se vad de svarar (om de svarar).

Anonym sa...

Att ett barn betraktar sin mamma som sin bästa vän när hon är vuxen måste vara en av livets vackraste gåvor för mamman.
Jag älskar dig!

Puss puss/M

irina sa...

Detta är noterat! Tack så väldans! Jag är jätteglad att du gillar min blogg :-)

systerkasia sa...

Tack för att jag får vara din bästa vän. Jag ser oxå dig som en av mina närmaste vänner, den där lillasystern som jag aldrig fick. En dryg brorsa som börjar bli svår att kallas lillebror fick jag, men han är bra gullig han med. Älskar din blogg, följer den ofta, inte kanske alltid med inlägg, men den läses ofta.

Elin sa...

trodde du va!
Dom här awardsen börjar ju bli som spam... ha ha. Tack tack.