lördag 18 december 2010

Dag 4 – Det här åt jag i dag

Spännande rubrik? Tur att jag inte svullat alltför mycket idag.

Frukost - Fil, jordgubbssylt och flingor.
Lunch - Färsk pasta med sparris, champinjoner och räkor (gårdagens middag, SÅ gott!).
Middag - Kyckling, potatis och steklök tillagat i lergryta.
Snacks - Chips och dipp.

Ja, och så har jag fixat med julgodis idag och förstås smakade jag lite av godiset medan jag tillverkade det.

Eftersom den här bloggen handlar om Ludvig egentligen, och eftersom vi startat med en ny "meny" (snarare nytt upplägg) till Ludvig idag, så verkar det inte mer än rätt att jag skriver ner vad som landat i hans lilla mage idag.

Frukost - En portion gröt och lite fruktpuré (persika/ananas).
Lunch - En stor burk couscous med kyckling och tomatsalsa samt bärpuré (blåbär).
Mellanmål - En halv stor burk rotfrukter med kalvkött.
Middag - En portion gröt och lite fruktpuré (persika/ananas).
Kvällsmål - En flaska ersättning.

Det var den dagen det.

Inga kommentarer: