söndag 17 april 2011

Ludvigs önskelista

Tänk att min lilla bebis fyller 1 år om bara lite drygt 1 månad! Jag förstår inte, det går bara inte in. Samtidigt som det känns spännande och roligt känns det också lite vemodigt, tiden går så fort och snart är han inte mammas lilla kille längre. Snart är han en odräglig tonåring som tycker att mamma är den fånigaste människan på jorden. Buhu.

Hur som helst, jag vet att det finns personer som funderar på vad Ludvig kan tänkas önska sig i födelsedagspresent. Nu pratar han ju inte så bra ännu, men här följer i alla fall lite förslag på saker som jag genom tankeläsning lyckats lista ut att han vill ha (mycket är länkat till någon butik, men det mesta finns ju lite här och var).

Böcker
Emma-böcker
Totte-böcker
Alfons-böcker
Nicke-böcker

Knep och knåp
Duplo

Barnrum
Påslakanset
Vitt spjälskydd

Leksaker
Babykanin
Dragleksak Myra
Köksgrejor (mat och redskap), helst i trä
Uteleksaker

Och så kan jag tillägga att om man vill köpa kläder så är det storlek 80 och uppåt som gäller. Eftersom han har 74/80 nu så kanske man vill vara så mycket på den säkra sidan att man köper 86, men det gör man som man vill med. Såklart.

Inga kommentarer: