söndag 22 augusti 2010

Mardrömmar

Det värsta som kan hända en mamma (eller en pappa för den delen) måste ju vara att något händer barnet. Att det försvinner (kidnappas), skadas eller liknande. Nå, det har hänt mig flera nätter i rad nu, i mina drömmar (mardrömmar!) dvs.

Flera nätter i rad har jag drömt att Ludvig kidnappats av olika personer, i olika miljöer. Jag har vaknat av att Lasse har skakat om mig eftersom jag legat och gnytt och snott i sängen. Men värst var nog inatt, den senaste drömmen, då hela familjen var på kryssning. Helt plötsligt försvann Ludvig och vi letade som galningar efter honom. Ingenstans fanns han att finna och jag började inse att han nog var död, att vi aldrig skulle hitta honom, aldrig mer få se honom. Jag grät, grät och grät. Avgrundsdjup smärta, även i drömmen.

Men som genom ett mirakel kom mamma med honom i sina armar, hon hade hittat honom. Han såg ut precis som vanligt, men mamma berättade att hon hade behövt hålla honom hemlig för mig en liten stund, för jag hade inte klarat av att se honom i det skick hon hade hittat honom - drogad, misshandlad och smutsig. En liten bebis! Hemskt.

Usch, jag ryser bara vid tanken på den där drömmen. Gråtfärdig.  
Mitt älskade barn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men jösses! Om jag vore du så skulle jag skippa och sova ;) Nä, jag förstår att det är jobbigt. Det är nog något alla föräldrar får uppleva. Oftare när barnen är små men det händer även när barnen har blivit stora. Hoppas att du får sova gott i natt.

Puss puss/M

Tova sa...

Åhh, du är inte ensam. Har drömt en massa sjuka saker flera gånger sen Elliot föddes, och iblöand hemsöker de läskiga tankarna en på dagen också. Hör väl till den där berömda "mamma-oron" antar jag, att aldrig kunna slappna av helt :/

Rebecca sa...

Usch vad jobbigt med mardrömmar om sin bebis! Har inte drömt nåt sånt än men det kommer nog. Hoppas inte.

Nej vi har en Brio kombivagn så det är en sittvagn med fullt liggläge och så en hårdlift i. Grymt irriterande!

Therese sa...

Fy så otäcka drömmar! Jag brukar inte drömma sådana drömmar men ibland precis innan jag ska somna kan jag få otäcka bilder framför mig.Hoppas dina drömmar blir trevligare framöver. Kram