söndag 1 augusti 2010

Ludvig och mamma flyger solo

Så har pappan begett sig tillbaka till Södertälje då. Känns tomt, trist och tråkigt. Är så van att vi är tillsammans alla tre nu så det känns helt fel när jag tänker på att det bara är jag och Ludvig i några dagar nu, tills vi åker ner till (min) mormor och morfar en vecka.

Värst av allt är ju att det inte är en begränsad tid ens en gång, utan nu kommer Lasse börja jobba heltid nästan direkt när han kommer tillbaka hit. Jag och Ludvig får gå hemma utan pappa helt enkelt, och bara vara med honom på kvällar och helger. Hemsk tanke egentligen - så länge som vi varit lediga tillsammans nu, så länge kommer vi antagligen aldrig mer vara lediga tillsammans. Inte förrän vi går i pension.

Nej usch! Jag önskar att vi kunde vara hemma tillsammans jämt. Eller nja, kanske inte jämt. Men mycket mer än vi kommer att kunna vara i alla fall.

P.S. Kolla in hus-/inrednings-/trädgårdsbloggen här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det känns tomt. Ni får satsa på tvillingar nästa gång så kan ni vara lediga ännu längre tillsammans :)

Puss puss/M

Therese sa...

Förstår att det blir tomt nu när ni varit tillsammans så länge. Hoppas vi ses imorgon. Kram

J sa...

Om man lägger semester och föräldraledighet omlott kan man ju vara hemma typ 10 veckor två somrar om man får ett maj-julibarn :). Förutsatt att båda jobbar/tjänar in semester såklart :).