fredag 30 juli 2010

Det blev gratis!

Imorse åkte maken iväg till bilverkstan för att koppla ur airbagen på passagerarsidan i framsätet. Eftersom jag och Ludvig ska åka bil ensamma hela vägen ner till mormor nästa vecka så har jag sagt att jag vill kunna ha honom bredvid mig istället för i baksätet. Så maken fick alltså åka iväg och fixa detta, 1500kr skulle det kosta.

Efter ungefär en timme kom han hem igen och hade köpt med sig massa frukt och gott bröd och ställde sig och gjorde i ordning fruktsallad och mackor till frukost åt oss - ibland är han helt enkelt bara bäst! Så när vi sitter och äter frukost tittar han lite lurigt på mig och säger "Ja det blev ju gratis på verkstan" varpå jag tittar förvånat på honom och han fortsätter "För vi har ingen airbag på passagerarsidan".

Snopet! Men bra förstås, vem har lust att lägga ut de pengarna egentligen? Så för att fira att han "tjänat" 1500kr bjöd han alltså på lyxfrukost, min älskade man.

Dagen har i övrigt spenderats till stor del nere på stan. Vi har käkat glass med Therese och Jacob, jag har beställt en iPhone och så har vi köpt en ny cykel till mig (fast det är ju Lasse som kommer använda den mest ändå). Sen käkade vi lunch i Stadsparken innan vi gick hem. En riktigt mysig dag i värmen helt enkelt!

Igår blev Ludvig 10 veckor för övrigt. Kan ni förstå?! För det kan inte jag... Mammas lilla prins blir stor alldeles för fort.

Förut sov Ludvig alltid så här i vagnen, men inte nu längre. Här kämpar han hårt mot tunga ögonlock, för på rygg kan man ju inte sova.

4 kommentarer:

Kusin Linda sa...

Va kul det ska bli att få träffa er och framför allt lilla Ludvig nästa söndag =).

Anonym sa...

Han är väl rädd att han ska snarka :). Det gillar ju inte brudarna.

Puss puss/M

Therese sa...

Jätteskoj att träffas och äta lite glass. Kram

Tova sa...

Åh, Elliot sover inte heller på rygg längre, plötsligt en natt så bnörjade han vrida sig, rulla runt och sova på mage och allt möjligt annat ;) so long spädbarnstid, hihi...

Och usch, visst känns det lite trist när ens sambo inte är hemma. Nu har K börjat jobba igen efter semestern och hemmet känns riktigt tomt utan honom...