fredag 9 juli 2010

Vad är det för fel på folk?

Jag, mamma (/mormor) och Ludvig gick ner på stan idag trots att det hällregnade. Vi hade ju paraply och till vagnen har vi köpt regnskydd, så vi tyckte att det skulle gå bra ändå. Men en sak tog vi inte med i beräkningarna - att folk som kör längs E4an tycker om att köra fort och att de dessutom skiter i gångtrafikanter. Inte mindre än tre (3!) duschar fick vi av bilar som åkte förbi oss, inom loppet av några sekunder. Mamma försökte signalera åt bilisterna att sänka farten, men ingen verkade ha någon ork att visa hänsyn. Riktigt jäkla dåligt! Jag, som gick närmast vägen med vagnen, blev sjöblöt. Mamma också, trots att jag "skyddade" henne. Som tur var så klarade sig Ludvig tack vare regnskyddet, men grejerna som låg under vagnen blev såklart dyngsura. Usch och fy för såna idioter!

På stan käkade vi och sen begav vi oss mot Umeå där vi skulle lämna av mamma på flygplatsen. Vi hann precis, med tre minuters marginal, innan incheckningen stängde. Fast senare visade det sig att planet var försenat, så så bråttom var det visst inte... Ludvig sov en bra bit, men sen blev han på riktigt uselt humör. Han tycker att när han har sovit klart (oavsett om det är 10 minuter eller 1 timme han sovit i bilen) så ska man vara framme. Punkt. Innan han somnat går det dock bra, då sitter han och tittar sig omkring med stora ögon.

Efter avlämnandet åkte vi till farbror Anders och fick lite nybakade kärleksmums, det var gott. Ludvig fick också lite mat och en ny blöja, sen gav vi oss iväg hemåt. Ludvig somnade och sov väl ungefär halva resan, sen var han på taskigt humör igen, i alla fall bitvis. Stackarn. På vägen ringde också min pappa och sa att de skulle köpa en åkpåse till Ludvig, en i fårskinn. Det tackar vi för, hemskt mycket. Jag blev i alla fall jätteglad!

Nu ligger Ludvig och sover för natten. Pappan har gått ner på stan med en kompis för att titta på när Europe spelar och jag sitter här i fåtöljen och bloggar. Funderar dock starkt på att gå och lägga mig jag med, man ska ju tydligen sova när bebisen sover sägs det. Och gudarna ska veta att det skulle behövas. Så jag gör nog det.

Bjuder på ett par mysiga bilder som är tagna tidigare i veckan.

Mammas glada prins!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att jag missade kärleksmumsen :)
Jag berättade för Magnus om vår ofrivilliga dusch och det första han sa var givetvis - Tog du bilnumret? Hmm, vi som var med vet ju att det är inte det lättaste och hinna med det medan man duckar för vattenvågen :(

Så jag saknar att få lukta och känna på lilla prinsen. Tack för att du lägger ut bilder i allafall.

Puss puss/M

Therese sa...

Så dåligt...men idioter finns det alltid gott om. Kul att ses på stan idag en sväng. Hoppas vi ses snart igen. Kram