onsdag 26 januari 2011

Giganternas kamp

Idag har Ludvig kommit på precis hur roligt det är att ställa sig upp i spjälsängen, något han ju kunnat länge men inte testat fullt så många gånger i rad tidigare. Så varje gång jag har lagt ner honom har han studsat upp som en gummiboll och helt enkelt vägrat att sova.

Varför inte äta på linsskyddet till mammas och pappas kamera?

Så istället för att somna vid 9-tiden imorse var han vaken till 12.05. Då somnade han och sov i en halvtimme(!). 13.30 började det bli gnälligt igen och istället för att bråka bestämde jag mig för att jag också behövde vila, så han fick helt enkelt ligga på mig i vår säng - och se då gick det alldeles utmärkt att sova i en hel timme.

Mys med Tyson.

Vid 16-tiden fick jag honom att somna i sin egen säng utan problem och då fick han sig en timme till. Så summa summarum har han väl ändå fått ungefär så mycket dagsömn som han brukar. 

Trodde kvällen skulle bli lättare eftersom det är mörkt och han brukar vara trött, men när jag kom hem strax efter 20 var han fortfarande pigg och alert och var återigen som en gummiboll i sängen. Efter att jag och maken kämpat i en halvtimme (då Ludvig blivit ledsen så fort vi gått ut ur rummet, ställt sig upp och skrikit och sen mött oss med leenden och skratt när vi kommit in igen) plockade jag upp honom och lät honom sitta i min famn en stund. 

Mammans favoritbody just nu, tycker den är så fin!

Då visade det sig hur trött han egentligen var, fort gick det att lägga huvudet mot mammas bröst och låta ögonlocken falla. Så in med honom i hans säng igen och efter många om och men ligger han nu alltså och sover i sin egen säng. Pust. 

Hoppas det är något tillfälligt. Får känslan av att det är lite separationsångest som sätter in, han vill helt enkelt att vi ska vara nära. Vilket vi såklart gärna är, men när man ska sova så ska man sova.

P.S. Dagens upptäckt: Barnmatsavdelningen på COOP Forum. Barnmatsheaven! Höll knappt på att ta mig därifrån - det fanns SÅ mycket att välja på. Lätt största utbudet i stan av HIPPs burkar dessutom, stort plus!

P.S.2. Bilderna är inte från idag, de är från förra och förrförra veckan.

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken härlig body. Så fint kort på Ludvig och Tyson, de är verkligen sanna vänner de. Kram