måndag 2 maj 2011

Första påskägget

Kom på att jag ju glömt att visa bilderna från när Ludvig fick sitt första påskägg! Det var Ludvigs mormor som hade köpt det, och i ärlighetens namn öppnade Ludvig det på eget bevåg flera dagar i förväg. Jag var dock snabb med att plocka ihop (utan att titta på innehållet) det och stoppa undan för att det sedan skulle kunna öppnas på rätt dag.

 Spännande!

 Aha, majskrokar!

En fin gubbhatt fanns också i påskägget.

Två t-shirtar, en gubbhatt, en leksaksgroda och ett gäng majskrokar fanns i ägget, och Ludvig hade ju som synes inga problem med att förstå hur man skulle göra. Men så hade han ju övat också. Utav oss fick han inget påskägg, men å andra sidan köpte vi ju den tuffa jackan som jag bloggat om tidigare på påskafton, så det får väl räknas som en påskpresent från oss då.

Förresten - hur går det med plankandet? Här jobbar vi på enligt schema, Ludvig hjälper gärna till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tveksamt att det blir majskrokar nästa år :) Han passar verkligen bra i kepsen.. ser ännu busigare ut :)

Puss puss/M

Elin sa...

Det kämpas på! 3min varje dag. 1 min rak 2 min sida