onsdag 23 mars 2011

Dag 15 - Mina drömmar

Jag är en sån person som dagdrömmer en hel del. Mest hela tiden skulle nog vissa säga. Det finns många drömmar att ägna dagdrömmandet åt.

Jag drömmer om ekonomiskt oberoende, om resor, om sommarhus i andra länder, om jobb, om hus och trädgård, om saker jag vill ha.

På ett sätt lever jag ju redan i en dröm, en sanndröm. Jag är gift med den jag älskar, jag har en underbar son och en familj som jag står väldigt nära. Det är mer än många andra i världen har, och jag är förstås tacksam för att jag har dessa "delar" i mitt liv.

Tre drömmar som dock inte slagit in (ännu?) men som jag hoppas blir verklighet i framtiden är:

• Att kunna vara hemma mycket med Ludvig och eventuella syskon till honom.
• Att skriva, och ge ut, minst en bok. En utveckling av den här drömmen är att kunna livnära mig på skrivandet.
• Att bygga vårt eget drömhus.

Och vet ni? Den sistnämnda drömmen är inom räckhåll, för vi har nu bestämt oss för att bygga nytt hus istället för att köpa!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Leos mamma Lisa sa...

Hej!!
Fy va arg jag blev när jag läste ditt förra inlägg, förstår att du blev ledsen. Tycker du bara ska vara stolt över att du har en så glad å framåt pojke! Tänk vilken personlighet det kommer bli när han blir äldre?
Så du är också gräsänka ibland? Fy tusan va jobbigt jag tyckte det var, men Leo var iof sjuk hela tiden så vi kunde inte hitta på något vilket resulterade i att tiden gick låååångsamt.

Nu vet jag att jag kommer ha semester vecka 28-31, då kommer vi till Skellefteå! Hoppas vi kan ses då för Ludvig är välkommen att prata, pussa och krama på Leo hur mycket han vill!

Kram på dig/
Leos mamma