måndag 14 mars 2011

Innedag


Innedag, då kan det se ut ungefär så här.

Idag har vi hållit oss inne, trots den klarblå himlen och den strålande solen. Det har blåst storm - mindre lockande promenadväder. Är för övrigt inte helt övertygad om att det hade funkat att ta en promenad med Ludvig vagnen, han har suttit som ett plåster på mig mest hela dagen.

Så, istället har vi ägnat oss åt att springa upp och ner i tvättstugan, vilket Ludvig gillar mer än vad jag gör. Busat har vi förstås också gjort, och så har vi övat att gå med bara en hand som stöd. Funkade fint, han bara knatade på. Sen har vi myst en hel del, och vilat tillsammans i soffan, blir lätt så när liten vill vara nära, nära mest hela tiden.

Till middag lagade jag Chili con Carne i gjutjärnsgrytan och passade på att göra extra så att Ludvig kunde få några matlådor också. Och så fick han det till middag ikväll förstås - och det gick ner! Med iver dessutom. Äntligen har jag lyckats! Ska jag vara helt ärlig så förstår jag honom, den blev riktigt bra. Massa järn och protein, det är bra för en liten kropp som växer massor.

Igår var vi för övrigt på babysim igen. Ludvig kastas mellan glädjetjur och sprutande tårar, det är inte lätt just nu. Man ser att han älskar vattnet och att bada, men så fort det ställs några "krav" på honom så går det inte. Bara lek, bus och gos med mamma och pappa funkar. Så vi kör på det tills vidare. Huvudsaken han bibehåller vattenvanan, resten hinner vi med.

Efter babysimmet var vi några föräldrar som satt utanför omklädningsrummen och gav våra bebisar mellanmål. En av bebisarna - Sigge - kröp omkring på golvet mest, så när Ludvig ätit färdigt satte jag ner honom på golvet också så att de kunde busa lite. Åh, så söta de var! Först kollade de bara på varandra med fånleenden på läpparna, sen böjde sig Ludvig fram för att kramas - och pussas! På munnen! Haha, så sött. Flera gånger pussade han på Sigge, som till slut ledsnade på uppvaktningen och tänkte krypa därifrån, varpå Ludvig tog ett grepp runt hans midja så att han inte tog sig någonstans. Ludvig måste ha varit överlycklig över att ha träffat en bebis som inte började gråta så fort han kom nära ;-)

2 kommentarer:

Therese sa...

Vad skoj att Ludvig hittat vännen Sigge. Låter som ni haft en mysig innedag idag. Kram

Anonym sa...

Mormors lilla linslus. Å vad jag längtar efter hans goda pussar.

Puss puss/M