söndag 27 mars 2011

Dag 19 - Detta ångrar jag

Jag ångrar en hel del, dock mest sånt jag inte har gjort. Och det är väl på sitt sätt bättre än the other way around.

Det jag ångrar allra mest är att jag inte lyssnade på min kloka mamma och reste mer när jag hade chansen att göra det riktigt billigt. Att jag inte bara jobbade stenhårt en period, sparade så mycket pengar jag bara kunde och sen drog iväg jorden runt eller något. Eller att jag inte åkte iväg som aupair medan jag hade chansen. Nu skulle det ju inte funka så bra att dra iväg och jobba i USA ett år liksom.

Jag önskar helt enkelt att jag hade hunnit se mer av världen innan jag stadgade mig. Jag tror det hade varit bra för mig och min personliga utveckling.

Men med det sagt så ångrar jag självklart inte hur mitt liv ser ut nu. Jag skulle inte byta ut Ludvig och Lasse mot någon resa i världen, såklart. Det vore ju bara dumt.

Och som tur är finns ju den stora vida världen kvar. Och nu kommer jag få utforska den med mina allra finaste. Inte illa.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Rebecca sa...

Det är skönt att man sällan ångrar saker man HAR gjort! Jag önskar också att jag hade rest mer, samtidigt så är vi båda två unga mammor och förhoppningsvis kommer vi att kunna resa jättemycket när våra barn blivit stora. Livet tar ju faktiskt inte slut för att man skaffat barn, tvärtom! Jag längtar tills vi kan åka och uppleva storstäder med Isak (och kanske något syskon), på många sätt är det ännu roligare att resa med barn ju!

Vad bra att du plankar, heja dig! Hur går det då, märker du att du orkar längre och längre?