tisdag 15 mars 2011

Den där listan. Dag 7 - Min bästa vän

Kommer ni ihåg listan? Den där det skulle komma ett nytt blogginlägg varje dag om olika ämnen - alla kopplade till mig? Den som jag började väldigt entusiastiskt på, men tappade bort någonstans på vägen? Den listan tänkte jag i alla fall fortsätta med nu, skam den som ger sig! Vad jag kan se hann jag till dag 6, så vi fortsätter väl i kronologisk ordning med nummer 7 då? Here it goes.

Min allra bästa vän är också min mamma. Alla borde ha den lyxen att stå så nära sin mamma (och resten av familjen för den delen) som jag gör. Det är fantastiskt. Hon är fantastisk. Så egentligen borde alla ha den lyxen att stå så nära min mamma, men tji fick ni! Min mamma är som sagt en fantastisk kvinna. Hon är vacker, vältalig, intelligent och självständig. Hon är en pålitlig syster, en snäll faster, en stöttande dotter och en riktig toppenmamma. Och nu också världens bästa mormor till Ludvig (min egen mormor är världens bästa mormor enligt mig förstås). Superbra på att laga mat, alltid hjälpsam och den bästa vännen man kan ha.


Jag och mamma (+ liiiten Ludvig i magen) på Helsingforskryssning hösten 2009.

Vi har mycket skoj ihop jag och min bästa vän. Vi reser (önskar det blev lite oftare bara), vi äter god mat, vi har långa nattliga samtal, vi spelar spel, vi äter onyttigheter, vi shoppar, vi tittar på film, vi dricker vin, vi tar promenader, vi skrattar och skojar. Men livet är ju inte alltid roligt, och då är det också skönt att hon alltid finns där. Och när min mamma är ledsen och mår dåligt, då gör det ont ända in i själen på mig. För är det någon jag alltid oroar mig för, så är det min mamma. Hon förtjänar det bästa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är stum men oerhört lycklig och rörd. Tack finaste gumman! Jag älskar dig.

Puss puss/M

Anonym sa...

Vilket fint inlägg :)