lördag 26 mars 2011

Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Jag har firat många, många fina födelsedagar i mitt liv. Nästan alla har nog varit riktigt bra, i alla fall vad jag kan minnas. Min mamma gillar t ex att överraska, så det är ju mer än en gång hon bara dykt upp, oavsett vart jag bott. Och jag som älskar överraskningar!

Men svaret här får nog bli dagen då jag fyllde 23, alltså 27 augusti 2007.

Jag visste att vi skulle åka någonstans, jag och maken. Men inte var. Det enda jag visste var att jag skulle packa en väska för övernattning och att jag skulle ta med mig något att ha på mig "typ för restaurangbesök".

Jag gick hem tidigt från jobbet den dagen och maken hämtade mig på pendeltågsstationen (det var alltså medan vi bodde i Södertälje), sedan bar det iväg och jag var förvirrad hela vägen.

Till Norrköping tog han mig, älskade maken, för hotellövernattning, restaurangbesök och konsert. Det var avslutning för The Arks sommarturné. Skitbra! Och god mat och allt.

Fina maken. Hoppas på fler såna överraskningar i framtiden.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: