onsdag 6 oktober 2010

Pippi på Tradera

Det märks att det börjar bli sämre ljus om dagarna nu, speciellt när det är mulet ute. Lite svårfotat ibland, färgerna återges inte riktigt korrekt. Men hyfsat i alla fall. Och vill jag få än bättre färgåtergivning så kan jag ju faktiskt använda mig av systemkameran, men jag är visst lite lat av mig... Otippat?

Pyjamas - Pippi

Pyjamasen är fyndad på Tradera, helt ny. Färgen är superhärlig, mycket finare i verkligheten än på den här bilden. Fyndade även en till pyjamas av samma modell, från samma märke, men i en riktigt somrig och fin grön nyans. Tradera är bra, lite för bra. Så nu har maken spärrat sidan för mig så att jag får bryta mitt beroende. Trots att det var jag som bad om det känner jag mig lite irriterad och förnärmad. Detox?

Body - Name It
Byxor - Polarn o. Pyret
Strumpor - Trumpette

Jag fixar och donar här hemma idag och min fina lilla kille ligger långa stunder i vagnen och tittar på i lugn och ro. Tydligen är det intressant att se mamma jobba. Med jämna mellanrum gosar vi lite, äter en smula och så somnar Ludvig sen. Han har sovit rätt bra idag faktiskt. Fast, i ärlighetens namn, så brukar han ju faktiskt göra det. Jag vet att vi är lyckligt lottade.

Nu ska jag fortsätta mitt fixande. Det rensas grejer ur skåp och lådor, omorganiseras i garderober och slängs en del. Skönt. Just nu känns det som att jag skulle kunna slänga minst hälften av alla grejer vi har.

Inga kommentarer: