fredag 24 september 2010

Bra huskur

Ludvig, idag ska vi åka till mormor och morfar! sa jag, och då tittade Ludvig på mig:

Ja, vad roligt!

Ikväll åker vi alltså ner till min mamma och är där till på onsdag. En av er som gav er tillkänna undrade varför jag eventuellt skulle ge mig ut på stan i Norrtälje - det enkla svaret är att det är där nere, strax utan för Norrtälje, som Ludvigs mormor och morfar bor. Så där ska vi alltså spendera den kommande (nästan) veckan. Myspys tycker både Ludvig och jag. Och mormor och morfar förstås (garanterat!).

Vi testade att smörja in Ludvigs hårbotten med babyolja igår och det fick sitta i till idag. Tyvärr hade jag ingen bra fintandad kam, så det fick bli min glestandade istället. Försiktigt försiktigt förstås. Och även om resultatet inte blev så bra som det antagligen hade blivit med en bättre kam, så blev det ändå bättre än vad det var innan. Sen blev det duschning för Ludvig, redan innan frukost. Då var det nog tur att Ludvig gillar att duscha, annars hade det nog blivit en hel del skrik misstänker jag. Nu blev det leenden istället.

 Sötnosen som just ätit sista smakportionen av potatis- och palsternackspuré.

Ska ta och köpa en bra kam eller mjuk borste (eller båda) till Ludvig och så ska vi testa det där knepet igen. Ser ju mycket trevligare ut utan skorv faktiskt, även om det nu känns lite som att han har blivit lite tunnhårigare. Vilket han i och för sig också har blivit, en del hår verkade mest sitta på huvudet för att det var fastkletat i skorven. Tur att han har att ta av!

P.S. Jättekul att så många "gett sig tillkänna"! Hoppas ni kommenterar fler gånger.

1 kommentar:

Sandra - mamma till Molly sa...

Vi använder en luskam och det funkar skitbra! Brukar smörja in med babyolja någon timme innan Molly får bada och undertiden hon sitter i badet (vi har en sån där hjälpsak) så bortsar jag försiktigt igenom hennes hår och oftast så försvinner all skorv! Men tyvärr har Molly fått jättemycket, de kommer tillbaka hela tiden. Finns tydligen kräm på apoteket man kan köp men den kostade 85 kr, kan användas mot röd stjärt också. Innehåller nått ämne som barn saknar vilket gör att de får skorv...