tisdag 7 september 2010

Dagens outfitar

Efterkontrollen gick bra. Jag är återställd och har läkt fint. Fast det visste jag nog redan. Något som inte var så jättebra var mitt Hb-värde. Det tillsammans med mitt blodtryck förklarar ganska bra varför jag varit så trött och yr ett tag nu. Hb 102 och blodtryck 109/63. Som jämförelse kan jag säga att mitt Hb låg som lägst på 115 under graviditeten (75 efter förlossningen) och blodtrycket låg för det mesta stadigt på 120/70. Så nu blir det järntabletter ett tag.

Pappan kom hem för en sen lunch så att jag slapp ta med mig Ludvig till sjukhuset. Någon kvalitetstid med sonen fick han dock inte, Ludvig bestämde sig för att passa på och ta ett långt sovpass. 12.25 lade jag honom och 15.20 vaknade han. Då hade jag hunnit med ett rätt långt besök hos barnmorskan, fika lite när jag kom hem och slappa en stund.


Dagens första outfit
Romper - Lipfish

Dagens andra outfit
Body och byxor - Polarn o. Pyret

Pyjamas - Name It

Ludvig är riktigt stark och stadig i hela kroppen nu och vill gärna sitta upp. Gissa då vad han tycker om sin babysitter där han typ halvligger? Den är DÖTRÅKIG! Så fort man sätter honom i den så skriker han i högan sky i protest. Ska nog införskaffa en bumbostol. Då kan han sitta mer upprätt. Och så ska vi nog sätta upp hoppgungan snart, den kommer han nog att gilla.

Förresten älskar jag mörklila på min son. Bara så ni vet.

2 kommentarer:

Therese sa...

Han är ett riktigt litet modelejon er lilla Ludvig. Kram

Anonym sa...

Ja han är verkligen fin i mörklila men även andra starka färger. Allt klär ju en skönhet. Jag förstod dock vinken :) Åhh så jag längtar efter att få snusa på honom. Snart två veckor kvar. Undrar om man kan trimma klockan :)

Puss puss/M