torsdag 23 september 2010

Bumbobricka


Kattskallran aka handväskan.

Ikväll har jag varit och hämtat lekbrickan till bumbostolen. Äntligen kan man lägga lite leksaker framför Ludvig som han kan pilla med medan han sitter där! Trodde jag i alla fall...

Ludvig tyckte förstås att det var mycket roligare att sopa alla leksakerna i golvet, om och om igen, och sen rycka loss brickan och leka med den istället. Ja, man får väl vara nöjd med att han roar sig med nånting i alla fall.

Ikväll har jag läst på lite om skorv eftersom vår BVC-sköterska frågade mig i måndags om vi hade försökt behandla det på något sätt (och lät som att vi borde ha gjort det), vilket vi inte har. Annat än att ha babyolja i håret vid bad och sen "skrubba" med handduken vid torkning. Så ikväll har jag läst mig till att man kan smörja in hårbotten ordentligt med babyolja och låta det sitta över natten, sen kamma loss flagorna på morgonen efter och till sist duscha/tvätta håret och torka torrt. Så det ska vi testa nu.

1 kommentar:

Sandra - mamma till Molly sa...

Du får köpa en sådan där leksak med sugplopp under. Vi köpte en till Molly så kunde ha den på bordet vid matstolen. Kostade en 40kr på Barnens Hus. Den sitter verkligen fast hur mycket hon än drar, äter och slår på den :)